یادداشت هایی در باره پایش سلامت سازه

این صفحه جهت ارائه تجربیات شخصی در خصوص ارتعاش سازه و پایش سلامت سازه به مخاطبان علاقمند می باشد

یادداشت هایی در باره پایش سلامت سازه

این صفحه جهت ارائه تجربیات شخصی در خصوص ارتعاش سازه و پایش سلامت سازه به مخاطبان علاقمند می باشد

وبینار پایش سلامت سازه

چهارشنبه, ۲۰ تیر ۱۴۰۳، ۰۳:۳۴ ب.ظ

شصتمین نشست از سلسله نشست‌های تخصصی در حوزه مدیریت بحران با موضوع سیستم‌های پایش سلامت سازه‌ها: مفاهیم، اهمیت و کاربردها در روز شنبه 2 تیرماه 1403 توسط پژوهشکده سوانح طبیعی و کرسی یونسکو در مدیریت سوانح طبیعی با حضور بیش از 200 نفر از علاقه‌مندان و متخصصین به این حوزه به صورت حضوری و برخط برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده سوانح طبیعی، این نشست با حضور و سخنرانی علی نیوشا مشاور و متخصص در حوزه‌های مهندسی زلزله و پایش سلامت سازه، فرزاد حاتمی عضو هیئت‌علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مرتضی فاطمی فعال حوزه پایش سلامت و ایمنی از انگلستان در پژوهشکده سوانح طبیعی برگزار گردید.
علی نیوشا مشاور و متخصص در حوزه‌های مهندسی زلزله و پایش سلامت سازه به‌ عنوان اولین سخنران در ابتدا به بیان مفاهیم و اهمیت کاربرد پایش سلامت سازه‌های عمرانی پرداخت. محورهای سخنرانی ایشان در چهار حوزه تعاریف و مفاهیم عمومی پایش سلامت سازه، روش‌های آزمون ارتعاش سازه، مثال‌های کاربردی و اجرایی و چالش‌های پایش سلامت سازه دسته‌بندی می‌شود. ایشان در ادامه به مزایای پایش سلامت سازه‌ها اشاره نمود و مواردی از قبیل جلوگیری از شکست ناگهانی سازه، کاهش زمان تعمیر و نگهداری، بهینه‌سازی شرایط سازه، ارائه امکان افزایش کیفیت ساخت سازندگان، ارتقاء بهبود نحوه نگهداری و تعمیرات دوره‌ای، صرفه جویی در هزینه‌های نگهداری و از همه مهم‌تر کاهش خطای انسانی و افزایش امنیت و اطمینان به سیستم را نام برد.از دیگر محورهای مهم سخنرانی ایشان، تفاوت پایش سلامت سازه (SHM) و آزمون غیرمخرب (NDT)، چرخه پایش سلامت سازه بر پایه ارتعاش، طبقه‌بندی پایش سلامت‌ سازه، اجزاء اصلی این سیستم، روش‌های آزمون ارتعاش سازه (استفاده از ارتعاش آزاد، ارتعاش توسط فرد، ارتعاش اجباری و ارتعاش محیطی و غیره) بود. ایشان در انتهای سخنان خود با ارائه مثال‌هایی کاربردی از نمونه ‌پروژه‌های موردی انجام شده در کشورهای ژاپن و ایران تجارب و چالش‌های این حوزه را ارائه نمود.

لینک وبینار:

https://ndri.ac.ir/unesco-chair-Lecture-172-news

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی